Zina Hayasızlık ve Kötü Yollara Açılan Kapıdır.
Zina: Evli yada bekar kimselerin meşru olmayan yollarla cinsel ilişki kurmalarını ifade eder.
Zina sosyolojik açıdan: Toplumun ahlakını bozan, toplum arasında güvensizlik, ahlaksızlık, şehvetperestlik, neslin birbirine karışması, insanın onurunu, şerefini, namusunu hiçe sayarak ve Medeni olma özelliğini insandan alan çok kötü bir yoldur. Nitekim Rabbimiz Kerim kayetinde;
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنٰٓى اِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةًؕ وَسَٓاءَ سَبٖيلاً
Zinaya yaklaşmayın! Çünkü o hayâsızlıktır, çok kötü bir yoldur. (İsra:32)
Bu ayette zinanın kötü bir yol olduğu vurgulanmasının temel hikmeti gerçekten zinanın olduğu yerde içki, kumar, ahlaksızlık, kavga, çatışma ve birçok problemler olur. Zina insanın izzetini, hayasını, ahlakını bozar ve bunun sonucunda ölümlere bile sebep olacak kadar kötü bir yoldur. Bu yüzden islam zinaya giden yolları tıkar ve toplumu terbiye eder.
قُلْ لِلْمُؤْمِنٖينَ يَغُضُّوا مِنْ اَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْؕ
Mümin erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. (Nur:30)
Rabbimiz toplumun sosyolojik dengesini kuran ve yönetme mesabesinde olan erkeklere ilk önce iffetli olmalarını, haramlardan sakınmaları ve ilahi emre dayalı bir şekilde hayatlarını sürdürmelerini ister. Burada erkeklere ilk önçe hitabın olması eğer erkek bozulursa kadında bozulur, ailede bozulur ve nesil de bozulur. Bu sebeple islam erkeklerin nefsi, arzu ve şehevi durumları ilk ıslah olunmayı önceler.
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ اَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدٖينَ زٖينَتَهُنَّ اِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلٰى جُيُوبِهِنَّࣕ
Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Dışarıda kalanlardan başka ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. (Nur:31)
Rabbimiz Allah sonra kadına yönelerek erkeklerden istediği şeylerin aynısını kadınlardan istemiştir.
İzzetli, onurlu, hayalı ve iffeti korumak erkeklerde olduğu gibi kadın için de söz konusudur. Kadınların dışarı çıktıklarında başlarına örtülerini takmaları ve cilbaplarını giymeleri farzdır. Bu harama göz diken erkeklere karşı bir korunma ve aynı zamanda insanlar arasındaki ahlaki ilişkiyi dengeleyen en önemli unsurdur. Bu yüzden Allah erkeklere ilk önce gözlerine haramdan saklamalarını emretmiştir. Kadına düşen onların vücut ziynetlerini örtmesi ve her türlü harama götüren yolları tıkamasıdır.
اَلزَّانِيَةُ وَالزَّان۪ي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍۖ وَلَا تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ ف۪ي د۪ينِ اللّٰهِ اِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّٰهِ وَالْيَوْمِ الْاٰخِرِۚ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَٓائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِن۪ينَ
Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüzer değnek vurun. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dini konusunda o ikisine acımayın. Onların ceza görmesine, inananlardan bir topluluk da şahit olsun. (Nur:2)
Rabbimiz erkek ve kadınlardan kim zina gibi bir ahlaksızlığa tenezzül ederse bekarlar için yüzer değnek vurulması ve evli olanlar için Mütevatir sahih hadislerle sabit olduğu üzere recm edilmesidir. Bunun temel sebebi sosyolojik, ailevi ve ahlaki açıdan toplumun sağlıklı ve temiz bir hayatı yaşaması adına caydırıcı bir hükmün icra edilmesidir.
Geçmişteki ilkel cahiliye ve bugünün modern cahiliyesi sadece 5 dakikalık bir zevk uğruna gayrimeşru şekilde zina eder, kendileri hamile kaldıklarında onlar 6 yıl üniversite okumuş ve modern ismi ile isimlendirilmiş cani katil bir doktorun ofisine gider ve kürtaj ile o çocuğun alınmasını ister. Kürtaj alınma şekline gelince bu ancak barbarların yapabileceği bir uygulamadır. Kadın rahmine soktukları bir makas ile canlı olan o çocuğu erkek kız ayırmaksızın parçalıyorlar ve sonra buna modern olma ismini veriyorlar. Halbuki böyle barbar ve vahşileri siz afrikanın en vahşi hayvanında bile göremezsiniz. Bu barbarlara karşı recim cezasının caydırıcılığı ne kadar doğru ve yerinde bir karardır. Geçmiş ilkel cahiliye en azından çocukların doğumunu bekler sonra öldürürlerdi, modern cahiliye hiçbir günahı olmayan çocuklar daha doğmadan yaşam haklarını ellerinden alarak onları öldürüyor. Hiç şüphesiz onlar Allah katına kafir, katil aynı zamanda zalim ismini alırlar. Onların kafir olmasının temel sebebi öldürmeyi helal görmesidir.
لزَّانٖي لَا يَنْكِحُ اِلَّا زَانِيَةً اَوْ مُشْرِكَةًؗ وَالزَّانِيَةُ لَا يَنْكِحُهَٓا اِلَّا زَانٍ اَوْ مُشْرِكٌۚ وَحُرِّمَ ذٰلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنٖينَ
“Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, müminlere haram kılınmıştır.” (Nur:3)
Bu ayeti kerimeden müşriklerle evlenmenin haram oluşunda önemli bir nükte vardır. Zina müşriklere ait bir özelliktir iman ehli zina edemez. Eğer zina ederse iman ondan ayrılır. Nitekim hadiste;
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (لا يزني العبد حين يزني وهو مؤمن، ولا يسرق حين يسرق وهو مؤمن، ولا يشرب حين يشرب وهو مؤمن، ولا يقتل وهو مؤمن).
İbn Abbas’ın nakline göre Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur:
“Kul zina ettiği sırada (kamil) bir mü’min olduğu halde zina edemez. Hırsızlık yaptığı sırada mü’min olduğu halde hırsızlık edemez. İçki içerken de mü’min olduğu halde içki içemez. (Haksız olarak birini öldürdüğünde de) mü’min olarak öldüremez. “
(Buhari)
Rabbimiz Allah Mü’minlere ait özelliği şu şekilde beyan ediyor;
وَالَّذٖينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتٖي حَرَّمَ اللّٰهُ اِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذٰلِكَ يَلْقَ اَثَاماًۙ
Onlar, Allah ile birlikte başka bir tanrıya tapmazlar; haksız yere, Allah’ın dokunulmaz kıldığı insan hayatına kıymazlar, zina etmezler. Zira (bilirler ki) bunları işleyen kimse cezasını bulacak. (Furkan:68)
Zina cehenneme gitmeye sebeptir.
Ebû Hüreyre radıyallahu anh şöyle dedi:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e:
İnsanları cennete en fazla götürecek şey nedir? diye soruldu.
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Allah’a saygı (takvâ) ve güzel ahlâktır” buyurdu.
İnsanları cehenneme en fazla götürecek şey nedir? diye sorulunca da:
“Ağız ve cinsel organdır” buyurdu. (Tirmizî)
Ansızın görülen harama gelince;
Cerîr radıyallahu anh şöyle dedi: Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e ansızın görmenin hükmünü sordum. “Hemen gözünü başka tarafa çevir!” buyurdu. (Müslim, Ebû Davûd,Tirmizî)
Bir başkasına zina iftirası atmak büyük günahtır;
لَّذٖينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْاٰخِرَةِࣕ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظٖيمٌۙ
İmanlı, saf ve namuslu kadınlara iftira atanlar dünyada ve âhirette lânetlenmişlerdir, onlara büyük bir ceza vardır. (Nur:23)
Mü’min kadınlara zina iftirasına atmaya gelince bu zulmün, kötülüğün ve lanetlik insanların yapacağı bir şeydir. Onların şahitlikleri kabul edilmez onlarla bağlar koparılır ve onlara hemen had cezası uygulanılır.
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Nebî sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Yedi helâk ediciden kaçının!” Sahâbîler:
Ey Allahın Resûlü! Bunlar nelerdir? diye sordular. Hz. Peygamber:
“Allah’a ortak koşmak, sihir (büyü) yapmak, Allah’ın haram kıldığı bir nefsi haksız yere öldürmek, faiz yemek, yetim malı yemek, savaş meydanından kaçmak, evli, namuslu ve hiç bir şeyden haberi olmayan kadınlara zina isnad etmektir,” buyurdu. (Buhari)
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Müflis kimdir, biliyor musunuz?” diye sordu. Ashâb:
Bizim aramızda müflis, parası va malı olmayan kimsedir, dediler. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Şüphesiz ki ümmetimin müflisi, kıyamet günü namaz, oruç ve zekât sevabıyla gelip, fakat şuna sövüp, buna zina isnâd ve iftirası yapıp, şunun malını yiyip, bunun kanını döküp, şunu dövüp, bu sebeple iyiliklerinin sevabı şuna buna verilen ve üzerindeki kul hakları bitmeden sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları kendisine yükletilip sonra da cehenneme atılan kimsedir” buyurdular. (Müslim, Tirmizi)
Kıyamet günü Allah zina edenin yüzüne bakmaz;
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Allah Teâlâ kıyamet gününde üç kişiyle konuşmaz, onları temize çıkarmaz, suratlarına bile bakmaz; üstelik onlar korkunç bir azâba uğrarlar.
Bunlar; zina eden ihtiyar, yalan söyleyen hükümdar, kibirlenen fakirdir.” (Müslim)
Zina etmek isteyen genç;
Ebû Ümâme (r.a) anlatıyor:
“Bir genç Rasûlullah Efendimiz’e geldi ve:
Yâ Rasûlallah! Zina için bana izin verir misiniz? dedi.
Oradakiler hemen gencin üzerine yürüdüler ve azarlayarak Sus, sus! dediler.
Efendimiz (s.a.v): Yaklaş! buyurdu. Genç, Allah Rasûlü’nün yanına varıp oturdu.
Rasûlullah (s.a.v) ona:
Böyle bir şeyi annen için ister misin? diye sordu. Genç:
Allah beni senin yoluna kurban etsin, hayır, vallâhi istemem yâ Rasûlallah! dedi.
Allah Rasûlü (s.a.v):
Diğer insanlar da anneleri için böyle bir şeyi istemezle. buyurdu.
Daha sonra Rasûlullah (s.a.v), aynı soruyu kızı, kız kardeşi, halası, teyzesi için de sordu. Genç hepsine:
Allah beni senin yoluna kurban etsin, hayır, vallâhi istemem yâ Rasûlallah! cevabını verdi.
Rasûlullah (s.a.v) her defasında “diğer insanların da yakınları için böyle bir şeyi istemeyeceklerini” hatırlattı. Konuşmanın sonunda mübârek elini gencin üzerine koydu ve: Allah’ım, bunun günahlarını affet, kalbini temizle ve iffetini muhâfaza eyle! diye dua etti. (Ahmed)
Zine eden bir toplumda aile ve sosyoljik denge yıkılır;
Nesiller birbirine karışır, babaları belli olmayanlar korumasız, şefkatsiz ve nafakasız kalırlar. Babaları olmayanlar ahlaki kurallardan yoksun olur ve çocuk hayatında zorluk yaşanır, çocuk ve annesi babaya muhtaç hem ahlaki, hem sosyolojik ve hem de ekonomik açıdan yardıma muhtaçtır. Babanın olmadığı yerde tüm zorluklar anneye yüklenilir, akrabalık, sevgi, muhabbet ve aile ilişkileri ölür. Çocuk babasız büyüdüğünde kendine güvenini yitirir ve birçok güzellikten mahrum olur.
Zina yapanların ahiretteki durumları
Zina dünay ve ahirette insana zelillik ve azabı tattırır. Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurur:
“Bu gece rüyâmda iki kişi (Cebrâîl ile Mîkâîl) gelerek beni kaldırdılar ve Haydi gidiyoruz dediler. Ben de onlarla beraber gittim… Fırın gibi bir yapıya vardık. Orada ne söylenildiği anlaşılamayan çığlıklar, feryatlar birbirine karışıyordu. İçerde bir sürü çıplak erkek ve kadın bulunduğunu anladık. Altlarından alevler yükseldikçe, çığlık atıyor, feryâd u figân ediyorlardı. Meleklere bunların kim olduğunu sordum:
Zina eden erkek ve kadınlar, dediler.” (Buhari)
Haramı görünce tekrar bakma!
Büreyde (r.a) der ki: Rasûlullah (s.a.v), Hz. Ali’ye hitaben şöyle buyurdu:
“Ey Ali, âniden bir haramı gördüğünde dönüp tekrar bakma! Zira ilk bakış senin (için affedilmiş)tir, ancak ikinci bakış aleyhinedir (günahtır).” (Ebû Davud, Tirmizî)
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Nebî sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Âdemoğluna zinadan nasibi takdir olunmuştur. O buna mutlaka erişir.
• Gözlerin zinası bakmak,
• Kulakların zinası dinlemek,
• Dilin zinası konuşmak,
• Elin zinası tutmak,
• Ayakların zinası yürümektir.
• Kalbe gelince o, arzu eder, ister.
• Üreme organı ise, bunu ya gerçekleştirir, ya da boşa çıkarır.” (Buhari, Müslim)
Zina, kişiyi cehenneme sürükler
“Ey insanlar topluluğu! Zinadan uzak durunuz. Çünkü onda altı tane kötü haslet vardır. Bunların üçü dünyada, üçü ahirettedir. Dünyadakiler şunlardır:
• Zina güzelliği giderir,
• Fakirliğe sebep olur,
• Ömrü kısaltır.
Ahiretteki kötü hasletlere gelince:
• (İlahi) gazabı,
• Kötü bir şekilde hesaba çekilmeyi,
• Cehennemde de ebedi kalmayı gerektirir. (İbnu’l Cevzi)
Zina, Allah’ın (cc) azabını celbeder
Allah’ın gazabı, zina edenlere karşı çok şiddetli olur.” (İmam Suyuti)
“Bir yerde zina ve faiz işenirse (oranın halkı) kendilerine Allah’ın (cc) azabını davet etmiş olurlar.” (Hakim)
Gürsel Gürbüz
Share this content:
Yorum gönder